ZAGRAJMY W MATEMATYKĘ
„Twórczy nauczyciel wykształci twórcze dzieci, a nauczyciel mało twórczy raczej zniechęci uczniów do niekonwencjonalnego myślenia” (Nęcka, „Psychologia twórczości”, 2005)
Gry matematyczne to najlepsza forma ćwiczeń z matematyki, która pozwoli opanować dane zagadnienie do perfekcji. Gry dydaktyczne są ważną metodą nauczania, którą zalicza się do metod aktywizujących. Zastosowanie gier dydaktycznych daje zarówno uczniowi, jak i nauczycielowi więcej możliwości odpowiedniego stawiania zadania. Pozwala na kontrolę przebiegu jego rozwiązywania oraz ułatwia sprawdzenie poprawności rozwiązania. Każdy z uczniów ma szansę pracować w swoim tempie, a dzięki współpracy w grupie łatwiej przychodzi mu pokonywać trudności zadania.
W trzeciej edycji szkolnego konkursu „Zagrajmy w matematykę” spośród wszystkich uczestników udało wyłonić się trzech zwycięzców:
Dominik Cisło klasa 6a miejsce I
Jagoda Ziemniak klasa 4c miejsce II
Mateusz Cisło klasa 6a miejsce III
oraz trzy osoby, które otrzymały wyróżnienia za swoje gry:
Maja Pikor klasa 7b
Tomasz Ściuk klasa 4c
Kamil Żarkowski klasa 4b
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.
Koordynator konkursu
mgr Aneta Pikor