Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; theme_MenuItem has a deprecated constructor in /wp-content/themes/szkola2v2/library/navigation.php on line 245

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; VMenuWidget has a deprecated constructor in /wp-content/themes/szkola2v2/library/widgets.php on line 126

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; LoginWidget has a deprecated constructor in /wp-content/themes/szkola2v2/library/widgets.php on line 205

Deprecated: Wywołana metoda konstruktora klasy WP_Widget w VMenuWidget jest przestarzała od wersji 4.3.0! Zamiast niej proszę użyć __construct(). in /wp-includes/functions.php on line 6085

Deprecated: Wywołana metoda konstruktora klasy WP_Widget w LoginWidget jest przestarzała od wersji 4.3.0! Zamiast niej proszę użyć __construct(). in /wp-includes/functions.php on line 6085

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/themes/szkola2v2/library/navigation.php:245) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/themes/szkola2v2/library/navigation.php:245) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/themes/szkola2v2/library/navigation.php:245) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/themes/szkola2v2/library/navigation.php:245) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/themes/szkola2v2/library/navigation.php:245) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/themes/szkola2v2/library/navigation.php:245) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/themes/szkola2v2/library/navigation.php:245) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/themes/szkola2v2/library/navigation.php:245) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":5037,"date":"2016-05-11T14:43:02","date_gmt":"2016-05-11T12:43:02","guid":{"rendered":"http:\/\/www.zsjp2sokolowmlp.pl\/?p=5037"},"modified":"2016-05-11T14:50:03","modified_gmt":"2016-05-11T12:50:03","slug":"baw-sie-z-matematyka","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.zsjp2sokolowmlp.pl\/baw-sie-z-matematyka\/","title":{"rendered":"Baw si\u0119 (z) matematyk\u0105"},"content":{"rendered":"

\u00a0\"image026\"<\/a>W pierwszym tygodniu maja uczniowie klas V a i V b Szko\u0142y Podstawowej w Zespole Szk\u00f3\u0142 im.\u00a0Jana Paw\u0142a II w\u00a0Soko\u0142owie Ma\u0142opolskim wzi\u0119li udzia\u0142 w warsztatach matematycznych, zorganizowanych przez Rad\u0119 Rodzic\u00f3w ZS im. Jana Paw\u0142a II w osobach Pa\u0144 Doroty Barty\u0144skiej, Bo\u017ceny Szabat i Barbary Wo\u0142cz oraz Programu \u201ePROJEKTOR- wolontariat studencki\u201d. Warsztaty prowadzi\u0142y studentki V roku matematyki Politechniki Rzeszowskiej i wolontariuszki \u2013 Ewelina Bartkowicz, Justyna Chmiel, Ilona Cisek i\u00a0Teresa Matu\u0142a.<\/p>\n

Uczestnicy zaj\u0119\u0107 odbyli podr\u00f3\u017c do Matematycznego Kr\u00f3lestwa Planimetrii (dzia\u0142u geometrii zajmuj\u0105cego si\u0119 badaniem w\u0142asno\u015bci figur p\u0142askich), gdzie poprzez wsp\u00f3ln\u0105 zabaw\u0119 i\u00a0rozwi\u0105zywanie zada\u0144 sprawdzali swoj\u0105 wiedz\u0119 i umiej\u0119tno\u015bci z zakresu figur p\u0142askich.<\/p>\n

Kanw\u0105 warsztat\u00f3w by\u0142 list do pi\u0105toklasist\u00f3w wys\u0142any przez w\u0142adc\u0119 Kr\u00f3lestwa Planimetrii- Wielkiego Trapeza, w kt\u00f3rym opisuje nieszcz\u0119\u015bcie, jakie spotka\u0142o jego kraj: \u201eCzarnoksi\u0119\u017cnik OKR\u0104G uwi\u0119zi\u0142 w jednej z komnat KWADRATOWEGO grodu pi\u0119kn\u0105 ksi\u0119\u017cniczk\u0119 P\u00d3\u0141PROST\u0104\u201d i prosi uczni\u00f3w, by pomogli j\u0105 uratowa\u0107.<\/p>\n

\u00a0Matematyczne potyczki uczestnicy warsztat\u00f3w rozpocz\u0119li od problemu przedstawionego przez wojowniczy ODCINEK, kt\u00f3ry pilnowa\u0142 dost\u0119pu do zwodzonego mostu b\u0119d\u0105cego przepraw\u0105 przez \u0141AMAN\u0104 rzek\u0119.<\/p>\n

Uczniowie mieli za \u00a0zadanie dopasowa\u0107 wskazane w\u0142asno\u015bci do w\u0142a\u015bciwych figur geometrycznych. Poprawne wykonanie zadania umo\u017cliwia\u0142o wej\u015bcie do grodu czarnoksi\u0119\u017cnika
\ni odnalezienie baszty, w\u00a0kt\u00f3rej wi\u0119ziona by\u0142a ksi\u0119\u017cniczka.<\/p>\n

Pod wie\u017c\u0105 K\u0104T ROZWARTYmi ramionami wita\u0142 uczni\u00f3w i zach\u0119ca\u0142 do uzupe\u0142nienia wzor\u00f3w na pola i obwody tr\u00f3jk\u0105ta, kwadratu, prostok\u0105ta, rombu, r\u00f3wnoleg\u0142oboku i trapezu. Zaznaczenie odpowiednich odcink\u00f3w i wpisanie wzor\u00f3w pozwala\u0142o bior\u0105cym udzia\u0142 w\u00a0akcji ratowania ksi\u0119\u017cniczki wej\u015b\u0107 do \u015brodka baszty.<\/p>\n

Tam na kr\u0119tych schodach prowadz\u0105cych na szczyt uczniowie spotkali starego ogrodnika o\u00a0imieniu ILOCZYN, kt\u00f3remu pomogli ustali\u0107 – rozwi\u0105zuj\u0105c zadanie – ile potrzeba zakupi\u0107 opakowa\u0144 Trawy Dekoracyjnej<\/em>, by posia\u0107 j\u0105 wok\u00f3\u0142 czarciego ogrodu.<\/p>\n

Kolejn\u0105 napotkan\u0105 osob\u0105 by\u0142 OBW\u00d3D. Uczniowie po obliczeniu \u0142\u0105cznego kosztu zakupu siatki i\u00a0zamontowania furtki potrzebnych do ogrodzenia rabatki czarnoksi\u0119\u017cnika, otrzymali klucze do komnaty, w\u00a0kt\u00f3rej by\u0142a ksi\u0119\u017cniczka P\u00d3\u0141PROSTA.<\/p>\n

\u00a0Wystarczy\u0142o szybkie obliczenie kilku p\u00f3l oraz obwod\u00f3w, uporz\u0105dkowanie wynik\u00f3w malej\u0105co i\u00a0\u2026 ksi\u0119\u017cniczka by\u0142a wolna!<\/p>\n

W Kr\u00f3lestwie Planimetrii zapanowa\u0142a rado\u015b\u0107, a\u00a0uczniowie na koniec spotkania zmierzyli si\u0119 z\u00a0zapa\u0142czanymi r\u00f3wnaniami (nale\u017ca\u0142o prze\u0142o\u017cy\u0107 tylko jedn\u0105 zapa\u0142k\u0119 tak, by zapisane r\u00f3wnanie by\u0142o prawdziwe) oraz kolorowank\u0105 z u\u0142amkami, w kt\u00f3rej uczestnicy sprawdzali swoj\u0105 umiej\u0119tno\u015b\u0107 skracania u\u0142amk\u00f3w zwyk\u0142ych.<\/p>\n

By\u0142a r\u00f3wnie\u017c zabawa tangramami, w ramach kt\u00f3rej pi\u0105toklasi\u015bci wycinali i nazywali cz\u0119\u015bci sk\u0142adowe uk\u0142adanki (tzw. tany), a po om\u00f3wieniu zasad gry tworzyli wskazane figury tangramowe – kotki, \u0142ab\u0119dzie, wielb\u0142\u0105dy, domki, \u0142\u00f3dki, a\u00a0nawet cz\u0142owieka z latawcem czy je\u017ad\u017aca na koniu. Tangramy kszta\u0142towa\u0142y wyobra\u017ani\u0119 przestrzenn\u0105 dzieci i ich umiej\u0119tno\u015bci manualne.<\/p>\n

\u00a0– Takie zaj\u0119cia to wspania\u0142y spos\u00f3b na to, aby rozwin\u0105\u0107 w uczniach zainteresowanie matematyk\u0105 oraz sprawi\u0107, by polubili ten przedmiot \u2013 <\/em>przekonuje Teresa Matu\u0142a, jedna z wolontariuszek prowadz\u0105cych warsztaty.<\/p>\n

\u00a0<\/em>– Nieszablonowa forma zaj\u0119\u0107 koncentruj\u0105ca si\u0119 g\u0142\u00f3wnie na nauce poprzez zabaw\u0119,\u00a0wplecenie\u00a0zada\u0144 w\u00a0ciekaw\u0105 opowie\u015b\u0107 o uwi\u0119zionej ksi\u0119\u017cniczce pokazuje, \u017ce matematyka nie musi by\u0107 trudna\u00a0ani nudna. Wprost przeciwnie – jest bardzo ciekaw\u0105 dziedzin\u0105 wiedzy, pe\u0142n\u0105 frapuj\u0105cych zagadek i \u0142amig\u0142\u00f3wek dla ka\u017cdego, kt\u00f3re rozwijaj\u0105 logiczne my\u015blenie i\u00a0utrwalaj\u0105 wiedz\u0119 zdobyt\u0105 na lekcjach.<\/em><\/p>\n

Poprzez wsp\u00f3ln\u0105 zabaw\u0119 pokazujemy ciekaw\u0105 stron\u0119 nauk \u015bcis\u0142ych, zw\u0142aszcza matematyki. <\/em><\/p>\n

\u00a0Takie spotkania z uczniami to doskona\u0142a okazja do propagowania niecodziennej, acz\u00a0ciekawej formy nauczania i uczenia si\u0119 matematyki – Kr\u00f3lowej Nauk.<\/p>\n

\u00a0Zaj\u0119cia wyzwoli\u0142y w uczniach wiele pozytywnych reakcji oraz pobudzi\u0142y ch\u0119\u0107 zdrowej rywalizacji – ka\u017cdy z nich chcia\u0142 uwolni\u0107 ksi\u0119\u017cniczk\u0119.<\/p>\n

\u00a0<\/em>– Warsztaty pokaza\u0142y, \u017ce matematyka mo\u017ce by\u0107 naprawd\u0119 ciekawa!<\/em><\/p>\n

– Uczestnicz\u0105c w takich zaj\u0119ciach lepiej zapami\u0119tuje si\u0119 wiedz\u0119 z lekcji, a przy okazji mo\u017cna si\u0119 fajnie bawi\u0107 matematyk\u0105 – <\/em>przyznaj\u0105 uczestnicy warsztat\u00f3w.<\/p>\n

Spotkanie z matematyk\u0105 by\u0142o wspania\u0142\u0105 okazj\u0105 do u\u015bwiadomienia uczniom, \u017ce ta dziedzina wiedzy towarzyszy nam w ci\u0105gu ca\u0142ego \u017cycia i w\u00a0ka\u017cdej jego chwili – kiedy patrzymy na zegarek, wpisujemy numer telefonu czy liczymy pieni\u0105dze. Wsz\u0119dzie otaczaj\u0105 nas liczby, musimy umie\u0107 sobie z nimi radzi\u0107, dlatego warto zna\u0107 tajniki matematyki <\/em>– przekonuj\u0105 wolontariuszki \u201ePROJEKTORA\u201d.<\/p>\n

\u00a0Dorota Barty\u0144ska<\/p>\n

Galeria<\/h1>\n

\u00a0\"image034\"<\/a>\u00a0\"image033\"<\/a> \"image032\"<\/a> \"image030\"<\/a><\/p>\n

\"image031\"<\/a> \"image029\"<\/a> \"image028\"<\/a> \"image027\"<\/a><\/p>\n

\"image025\"<\/a> \"image024\"<\/a> \"image023\"<\/a> \"image022\"<\/a><\/p>\n

\"image021\"<\/a> \"image020\"<\/a> \"image019\"<\/a> \"image018\"<\/a><\/p>\n

\"image017\"<\/a> \"image016\"<\/a> \"image015\"<\/a> \"image014\"<\/a><\/p>\n

\"image013\"<\/a> \"image012\"<\/a> \"image011\"<\/a> \"image010\"<\/a><\/p>\n

\"image009\"<\/a> \"image008\"<\/a> \"image007\"<\/a> \"image006\"<\/a><\/p>\n

\"image005\"<\/a> \"image004\"<\/a> \"image003\"<\/a> \"image002\"<\/a><\/p>\n

\"image001\"<\/a> \"image057\"<\/a> \"image056\"<\/a> \"image055\"<\/a><\/p>\n

\"image054\"<\/a> \"image053\"<\/a> \"image052\"<\/a> \"image051\"<\/a><\/p>\n

\"image050\"<\/a> \"image049\"<\/a> \"image048\"<\/a> \"image047\"<\/a> \"image046\"<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u00a0W pierwszym tygodniu maja uczniowie klas V a i V b Szko\u0142y Podstawowej w Zespole Szk\u00f3\u0142 im.\u00a0Jana Paw\u0142a II w\u00a0Soko\u0142owie Ma\u0142opolskim wzi\u0119li udzia\u0142 w warsztatach matematycznych, zorganizowanych przez Rad\u0119 Rodzic\u00f3w ZS im. Jana Paw\u0142a II w osobach Pa\u0144 Doroty Barty\u0144skiej, Bo\u017ceny Szabat i Barbary Wo\u0142cz oraz Programu \u201ePROJEKTOR- wolontariat studencki\u201d.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1,39],"tags":[],"class_list":["post-5037","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-bez-kategorii","category-szkola"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.zsjp2sokolowmlp.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5037"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.zsjp2sokolowmlp.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.zsjp2sokolowmlp.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.zsjp2sokolowmlp.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.zsjp2sokolowmlp.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5037"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.zsjp2sokolowmlp.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5037\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.zsjp2sokolowmlp.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5037"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.zsjp2sokolowmlp.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5037"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.zsjp2sokolowmlp.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5037"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}