W poszukiwaniu wiosny
Wiosna to najbardziej dynamiczna pora roku. Choć zawita do nas 21 marca, klasa I „C” szukała jej zwiastunów, biorąc udział w projekcie edukacyjnym, który trwał przez trzy tygodnie. Projekt „W poszukiwaniu wiosny” miał na celu uwrażliwienie uczniów na piękno budzącej się do życia przyrody, stwarzanie warunków do wspólnych zabaw edukacyjnych, budowanie wiedzy o magicznym świecie przyrody, wspieranie aktywności, ciekawości, samodzielności i kreatywności.
Uczniowie klasy I „C” wykonali następujące zadania:
– poszukiwanie oznak wiosny w najbliższym otoczeniu,
– zbieranie informacji o pierwszych ptakach zwiastujących nadejście wiosny,
– zbieranie informacji wiosennych roślinach i kwiatach,
– wykonanie folderów o ptakach i wiosennych kwiatach,
– wykonanie portretu Pani Wiosny,
– poznanie przysłów i powiedzeń związanych z wiosną,
– nauka wiersza pt. „O wiośnie” i piosenki „Promyk słońca”,
– poznanie ludowych zwyczajów związanych z topieniem Marzanny.
Uczniowie nad realizacją poszczególnych zadań pracowali w grupach oraz indywidualnie. Podsumowaniem Projektu jest wystawa, która prezentuje efekty pracy Uczniów klasy I „C”.
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną
i szumią – Witaj wiosno! (J. Brzechwa)
Koordynator Projektu:
Anna Koziarz